2010. december 14., kedd

A Facebook hálójában-Lájkolod?

Az elmúlt évek vitathatatlanul legnagyobb szenzációja a Facebook nevezetű közösségi portál. A nap 24 órájából 12-t itt töltünk, ezen zajlik mindennapi életünk, itt tartjuk és építjük kapcsolatainkat, folyamatosan megosztunk és kommentelünk, itt öntjük ki a szívünket, itt átkozódunk, sőt még itt is játszunk. Egyszóval függővé váltunk... Nézzük mit tett velünk a közösségi média.
Elsőként tisztázzunk két fogalmat amik mellett nem lehet elmenni. 
Közösségi média: A felhasználók által létrehozott tartalom, olyan széles körben hozzáférhető technológiák segítségével, amelyek megkönnyítik a kommunikációt, befolyásolják a csoporttagokkal és a szélesebb közönséggel folytatott interakciót, tipikusan az interneten, vagy a mobil kommunikációs hálózaton keresztül. 
WEB 2.0: Szolgáltatások és tevékenységek, amelyek új típusú médiafogyasztók létrehozását teszik lehetővé. A fogyasztók elkötelezettek, aktívak és részt vesznek a tartalom létrehozásában, fenntartásában és kiterjesztésében. A hangsúly itt a használhatóságon, interakciós lehetőségeken, és a megosztáson van.

A Facebook uralja a közösségi szájtok világát, hónapról-hónapra szorulnak vissza a helyi oldalak. Már hatszázmillió regisztrált felhasználója van a Facebooknak világszerte.


Való igaz, hogy manapság szinte minden a Facebookról szól, még Magyarországon is. Legalább is ezt tapasztalhatja mindenki, aki rendszeresen internetezik, akár tagja a közösségi hálózatnak, akár nem. Velünk van a metrón és a villamoson, az iskolában (valahol már külön tantárgyak specializálódnak a közösségi oldalakra), az áruházakban, mindenhol... Olyan napom nem is volt mostanában, hogy ne hallottam volna az utcán: "láttad mit írt ki a Facebookra?, már nincs kapcsolatban?!, lájkoltad?" és ehhez hasonlóak... Ennek ellenére sokan még így sincsenek tisztában azzal, mekkora is a Facebook, és főleg mekkora ennek a magyar szelete.

Már 2 millió felett a magyarok
2010. október 15-én átlépte a kétmilliós lélektani határt a magyar Facebook-közösség lélekszáma. A Facebakers Magyarországgal foglalkozó statisztikai oldal szerint 2 060 760 az aktív felhasználók száma, ezzel megelőzte az eddig piacvezető iwiw-et.

A statisztikai adatok alapján elmondható, hogy miközben továbbra is az összes magyar felhasználónak valamivel több, mint a fele 18–44 év közötti, addig a legdinamikusabb növekedés a 65 év felettiek körében mutatkozik. Az összes felhasználók nem szerinti aránya 46–54%, a hölgyek javára. A teljes lakosságot nézve a Facebook-penetráció 19,7%, míg az online-populációban 31,94%.
 
Facebook=üzlet?
A Facebook említése nélkül ma már szinte elképzelhetetlen egy valamire való marketing terv, egy online marketingről szóló tárgyalás, egy internetes elemzés.
Az ügyfeleink nagy része ott akar lenni a Facebookon, sokszor még azok is, akik gyakorlatilag nem is tudják pontosan mi az.
Nos a Facebookon jelenlegi legfrissebb adatok szerint több, mint 2,2 millió magyar ember van. Ez önmagában nem mindenkinek tűnik óriási számnak, de ha belegondolunk, hogy ez több, mint a magyarországi lakosok 22%-a, és az internetezők 36%-a, akkor egészen máshogy hangzik.
Persze felmerül a kérdés, hogy múló hóbort-e a Facebook, csupán egy felkapott divat, vagy lesz hosszú távú hatása is?
A Facebook tartós sikerét megjósolni ma még nem lehet. Azonban a következő 2-3 évben biztos jelentős szerepet fog betölteni a vállalkozások nagy részének életében is, éppen ezért érdemes fokuszálni rá annak is, aki eddig még nem tette meg.
 
Végezetül pedig itt van egy link és két video, mindenesetre elgondolkodtató...
 http://www.personalizemedia.com/garys-social-media-count/
 http://www.youtube.com/watch?v=iROYzrm5SBM 
 http://www.youtube.com/watch?v=NB_P-_NUdLw

Források: www.socialtimes.hu/index.hu/socialbakers.com

1 megjegyzés:

  1. És akkor még nem is beszéltem a "The Social Network-Közösségi háló" című filmről, ami a Facebook megszületésének sztoriját írja le.

    Illetve a legfrissebb hír: Mark Zuckerberg Facebook alapítót választotta az év emberének a Time magazin. A 26 éves milliárdos által kitatált közösségi site „átalakította az emberek mindennapi életét”

    Na ez nem semmi...

    VálaszTörlés